SZKOLENIA
Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce...
Masaż logopedyzny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce-holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami.
Termin: 11.09.2022 r.
Cena: 650 zl
ZAPISY:
wiadomość przez FB lub e-mail: emka.kasinka@gmail.com, tel.: 18-267-01-43

Termin: 11.09.2022 r.
Cena: 650 zl
ZAPISY:
wiadomość przez FB lub e-mail: emka.kasinka@gmail.com, tel.: 18-267-01-43

Szkolenie skierowane jest do Terapeutów chcących rozwijać się w zakresie pracy miofunkcjonalnej z kompleksem orofacjalnym. Podczas szkolenia zostaną zaprezentowanie techniki pracy z całym ciałem oraz połączenie pracy ciała z kompleksem oralnym – wzajemne zależności.
Prowadzący to Praktycy, którzy będą prezentować bogate doświadczenie kliniczne poparte osiągnięciami swoich pacjentów.
Szkolenie przenaczone dla: logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy, pedagogów, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności o nowe techniki pracy z kompleksem ustno-twarzowym.
Prowadzący to Praktycy, którzy będą prezentować bogate doświadczenie kliniczne poparte osiągnięciami swoich pacjentów.
Szkolenie przenaczone dla: logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy, pedagogów, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności o nowe techniki pracy z kompleksem ustno-twarzowym.
Cele:
- zapoznanie Uczestników z technikami pracy w obszarze orofacjalnym,
- nabycie umiejętności z zakresu anatomii palpacyjnej,
- wykorzystanie wspomagających sposobów pracy z pacjentem.
- zapoznanie Uczestników z technikami pracy w obszarze orofacjalnym,
- nabycie umiejętności z zakresu anatomii palpacyjnej,
- wykorzystanie wspomagających sposobów pracy z pacjentem.
Szkolenie 2-dniowe
Moduł on-line i spotkanie stacjonarne
Moduł on-line i spotkanie stacjonarne
Uczestnicy po szkoleniu zyskują możliwość dostępu do zamkniętej grupy FB, gdzie dalej będą mogli poszerzać wiedzę z zakresu masażu logopedycznego.
Program szolenia:
• Masaż logopedyczny, stymulacje ustno-twarzowe i terapia manualna – wprowadzenie.
• Anatomia ustno-twarzowa w aspekcie pracy manualnej, masażu i stymulacji orofacjalnych.
• Masaż manualny wpływający na poprawę motoryki ustno-twarzowej – od czego zacząć, procedura, wskazania i możliwości.
• Zastosowanie podstawowych technik powięziowych FDM i terapii wisceralnej
• Leczenie dysfunkcji w obrębie twarz i szyi
• Zastosowanie metody powięziowej w praktyce – diagnoza i leczenie przeprowadzone na pacjencie
• Wpływ terapii manualnej na dysfunkcje związane z napięciem mięśniowym i porażeniem nerwów w obrębie twarzy, szyi, odcinka szyjnego kręgosłupa
• Elementy koncepcji neurorozwojowych w technikach pracy z ciałem w aspekcie logopedycznym
• Techniki wspomagające karmienie
• Techniki tkanek miękkich wpływające na pionizację języka
• Techniki pracy manualnej w dysfagii
• Techniki regulujące ślinienie
• Wieloaspektowe wykorzystanie poznanych technik w usprawnianiu pacjentów z jednostkami:
- mózgowe porażenie dziecięce,
- zespół Dawna,
- autyzm,
- udar mózgu,
- zespoły genetyczne,
- stwardnienie rozsiane,
- neuropatie,
- rozszczepy podniebienia, warg,
- dyslalie,
- dyzartria,
- zaburzenia ssania,
- wady zgryzu,
- bruksizm i inne.
• Wspomaganie masażu manualnego innowacyjnymi rozwiązaniami:
- połączenie z elektrostymulacją,
- połączenie z kinesiotapingiem.
• Anatomia ustno-twarzowa w aspekcie pracy manualnej, masażu i stymulacji orofacjalnych.
• Masaż manualny wpływający na poprawę motoryki ustno-twarzowej – od czego zacząć, procedura, wskazania i możliwości.
• Zastosowanie podstawowych technik powięziowych FDM i terapii wisceralnej
• Leczenie dysfunkcji w obrębie twarz i szyi
• Zastosowanie metody powięziowej w praktyce – diagnoza i leczenie przeprowadzone na pacjencie
• Wpływ terapii manualnej na dysfunkcje związane z napięciem mięśniowym i porażeniem nerwów w obrębie twarzy, szyi, odcinka szyjnego kręgosłupa
• Elementy koncepcji neurorozwojowych w technikach pracy z ciałem w aspekcie logopedycznym
• Techniki wspomagające karmienie
• Techniki tkanek miękkich wpływające na pionizację języka
• Techniki pracy manualnej w dysfagii
• Techniki regulujące ślinienie
• Wieloaspektowe wykorzystanie poznanych technik w usprawnianiu pacjentów z jednostkami:
- mózgowe porażenie dziecięce,
- zespół Dawna,
- autyzm,
- udar mózgu,
- zespoły genetyczne,
- stwardnienie rozsiane,
- neuropatie,
- rozszczepy podniebienia, warg,
- dyslalie,
- dyzartria,
- zaburzenia ssania,
- wady zgryzu,
- bruksizm i inne.
• Wspomaganie masażu manualnego innowacyjnymi rozwiązaniami:
- połączenie z elektrostymulacją,
- połączenie z kinesiotapingiem.
Prosimy o zabranie kocyka/maty, płynu do dezynfekcji rąk, oliwki do masażu lub olejku, kolorowe kredki.
Prowadzące:
Aleksandra Kaczyńska
neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, surdopedagog, terapeuta ręki, terapeuta taktylny, terapeuta CNB J.Brondo Argentina-Cordoba, terapeuta RCM, ukończyła kurs NBAS, terapeuta karmienia, terapeuta NDT-Bobath oraz NDT-Bobath Baby
Aleksandra Kaczyńska
neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, surdopedagog, terapeuta ręki, terapeuta taktylny, terapeuta CNB J.Brondo Argentina-Cordoba, terapeuta RCM, ukończyła kurs NBAS, terapeuta karmienia, terapeuta NDT-Bobath oraz NDT-Bobath Baby
Ewa Wojewoda
fizjoterapeuta, terapeuta manualny, terapeuta SI, terapeuta koncepcji J.Brodno – Argentina, terapeuta terapii powięziowej FDM, praktykujący z dziećmi od okresu noworodkowego oraz z osobami dorosłymi.
fizjoterapeuta, terapeuta manualny, terapeuta SI, terapeuta koncepcji J.Brodno – Argentina, terapeuta terapii powięziowej FDM, praktykujący z dziećmi od okresu noworodkowego oraz z osobami dorosłymi.