mobile tr search tr
mobile tr

Nasza oferta

Centrum Edukacji i Rozwoju eMKa
Natalia Antosz

Natalia Antosz

Logopeda
Neurologopeda
Terapeuta miofunkcjonalny
Terapeuta karmienia
Terapeuta wczesnej interwencji logopedycznej
Terapeuta Ręki I i II stopnia

Nauczyciel symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania














Magister logopedii i filologii polskiej, neurologopeda, absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Krakowskiej Akademii. Prywatnie mama dwójki dzieci.  Magister logopedii i filologii polskiej, neurologopeda, absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Krakowskiej Akademii. Prywatnie mama dwójki dzieci.

Pracuje głównie jako terapeuta dzieci m.in. z:
- trudnościami w karmieniu, w tym z noworodkami i niemowlętami,
- opóźnionym rozwojem mowy,
- zespołami genetycznymi,
- afazją,
- dyslalią,
- alalią,
- ze spektrum autyzmu,
- jako „przewodnik” wspierający rozwój dzieci w normie.

Podczas terapii, według potrzeb pacjenta, zajmuje się:
- terapią zaburzeń mowy i komunikacji,
- programowaniem języka,
- korektą wad wymowy,
- oceną wędzidełka i usprawnianiem funkcji orofacjalnych,
- diagnozą i stymulacją odruchów oralnych oraz funkcji u noworodków i
niemowląt,
- terapią karmienia niemowląt i starszych dzieci,
- przygotowaniem dziecka do korekty wędzidełka i opieką pozabiegową,
- terapią miofunkcjonalną,
- nauką czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną,
- terapią ręki,
- wybiórczością pokarmową u dzieci,
- usprawnianiem funkcji poznawczych.

Szczególnie bliska jest jej praca z noworodkami i niemowlętami oraz maluszkami z trudnościami z komunikacją i nabywaniem mowy. Swoją wiedzę i doświadczenie zawodowe zdobywała podczas pracy w prywatnej poradnii w Krakowie oraz podczas uczestnictwa w licznych szkoleniach tudzież konferencjach. Prowadziła zajęcia praktyczne oraz praktyki logopedyczne dla studentów Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN oraz warsztaty wczesnej nauki czytania dla dzieci. Odbyła również liczne praktyki m. in.: na Oddziale Neonatologicznym w Szpitalu Ginekologiczno-Położniczym Ujastek; w: Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi w Krakowie, Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących na ul. Tynieckiej w Krakowie, Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Wieliczce, Prywatnym Centrum Osteopatii i Fizjoterapii Fizjomed w Krakowie, Pareo – Centrum Terapii Logo-Ped, Gabinecie Terapii Afazji, w Polskim Centrum Rehabilitacji Funkcjonalnej Votum, Prywatnej Szkole Podstawowej Salwator w Krakowie,  Specjalistycznej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Ośrodek Wspierania Rozwoju Dziecka, Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących w Krakowie przy ul. Spadochroniarzy.



UKOŃCZONE KURSY/ SZKOLENIA/ WARSZTATY:

2025 - Praktyczne zastosowanie zgłębnika żołądkowego w gabinecie logopedy i położnej. Dokarmianie metodą ‘dren przy piersi’ i stymulacja ssania metodą ‘dren na palcu’, prowadzący: M. Machoś, D. Kozłowska.
2024 -  Rotacyzm – podejście miofunkcjonalne. Autorski warsztat. Strategie postępowania, prowadzący: I. Marszalik.
2024 -  Neurogenoaspekt w diagnozie i terapii logopedycznej – małe dziecko 0-2 r.ż., prowadzący: K. Czarnik.
2024 -  Funkcja powięzi a kompleks orofacjalny, prowadzący: A Kopeć, 2024.
2023 -  Podstawy układu ruchowego narządu żucia w gabinecie logopedycznym, prowadzący: K. Bieniek.
2023 -  Stymulacja traktu ustno-twarzowego. Wędzidełka – warsztat uzupełniający, prowadzący: M. Gawryl.
2023 -  Miogopedia – ocena funkcji. Miogopedia – terapia miofunkcjonalna, prowadzący: A. Rosińska.
2022 -  Anatomia palpacyjna. Terapia ustno-twarzowa – cz. I gryzienie, żucie połykanie. Cz II.oddychanie, prowadzący: K. Francuz-Matwiejczyk.
2022 -  Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce - holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami, prowadzący: mgr A. Kaczyńska, E. Wojewoda.
2022 -  Diagnoza wędzidełek jamy ustnej, prowadzący: mgr A. Rosińska.
2022 -  Pozycja spoczynkowa języka, prowadzący: mgr A. Rosińska.
2022 -  Niemowlak u logopedy II – Miobobo®, prowadzący: dr M. Machoś.
2022 -  Smoczek – vademecum logopedy, prowadzący: dr M. Machoś.
2022 -  Pozycja spoczynkowa języka, prowadzący: dr M. Machoś.
2022 -  Anatomia palpacyjna dla logopedów, prowadzący: mgr K. Francuz- Matwiejczyk.
2022 - Diagnoza miofunkcjonalna - i co dalej ? prowadzący: mgr I. Marszalik, Kasinka Mała.
2022 -  Konferencja Zaburzenia miofunkcjonalne. Podejście interdyscyplinarne, Akademia Logopedy.
2022 - PUMO. Program Usprawniania Motoryki Oralnej, prowadzący: dr n. hum. M. Machoś.
2021 -  Niemowlak u logopedy , część I. Opieka logopedyczna nad niemowlęciem – wprowadzenie, prowadzący: dr n. hum. M. Machoś.
2021 -  Szkolenie w zakresie wykorzystania elementów Metody Werbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej cz. I, prowadzący: dr n. hum. A. Prożych.
2020 -  Diagnoza dymensjonalna zaburzeń rozwoju, prowadzący: prof. dr hab. J. Cieszyńska, prof. UP dr hab. M. Korendo.
2020 -  Początek pracy nad językiem, prowadzący: prof. UP, dr hab. S. Orłowska- Popek.
2020 -  Rozumienie, przetwarzanie i nazywanie czasu przez dzieci od 3-go roku życia, prowadzący: prof. UP dr hab. M. Korendo.
2020 -  Jak kreatywnie uczyć ortografii, prowadzący: prof. dr hab. J. Cieszyńska.
2020 -  Ćwiczenia kontaktu wzrokowego i pola wspólnej uwagi z dziećmi ze spektrum autyzmu, prowadzący: prof. UP dr hab. M. Korendo.
2020 -  Ćwiczenia percepcji wzrokowej. Wiek poniemowlęcy, przedszkolny i szkolny, prowadzący: prof. dr hab. J. Cieszyńska.
2020 -  Normatywny a zaburzony rozwój dzieci wychowanych w dwujęzyczności, prowadzący: dr M. Błasiak-Tytuła.
2020 - Pamięć, uwaga, uczenie się, prowadzący: prof. dr hab. J. Cieszyńska.
2020 - Praca nad kompetencją językową- budowanie zdań prostych i rozwiniętych, prowadzący: prof. UP, dr hab. S. Orłowska-Popek.
2020 - Sposoby eliminowania zachowań manipulacyjnych dzieci z Zespołem Aspergera (reguły postępowania rodziców i terapeutów), prowadzący: prof. UP dr hab. M. Korendo.
2020 - Techniki Metody Krakowskiej® w pracy z dorosłymi osobami z afazją, prowadzący: dr A. Siudak.
2020 - Znaczenie ruchu dla trójmodalnej stymulacji rozwoju funkcji poznawczych, prowadzący: prof. dr hab. J. Cieszyńska.
2020 - Wczesna stymulacja językowa dzieci z zespołem Downa (do 24 m. życia), prowadzący: mgr M. Kuśnierz.
2020 -  Masaż Shantala dla dziecka, CNSR.
2019 - Test SON-R 2,5-7 badanie i interpretacja wyników, prowadzący: prof. dr hab. J. Cieszyńska.
2019 -  Terapia neurobiologiczna dla początkujących, prowadzący: prof. dr hab. J. Cieszyńska.
2019 - Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych, prowadzący: dr M. Rządzka.
2019 - Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym, prowadzący: mgr M. Baj- Lieder.
2019 - System Numicon - podstawowe umiejętności matematyczne,  prowadzący: mgr Dagmara Kubiak.
2019 - Smykopląsy, prowadzący: mgr Katarzyna Stempień.
2018 - Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia - diagnoza-terapia-masaż, prowadzący: mgr Katarzyna Gromelska.
2016 - Diagnoza i terapia wad wymowy, prowadzący: dr A. Kabała.
2016 - Jak pracować nad artykulacją, prowadzący: dr A. Kabała.
2016 - Metody wywoływania głosek, prowadzący: dr A. Kabała.
2016 - Metoda Krakowska w przedszkolu, prowadzący: mgr A. Bala.
2016 - Metody badania zagrożenia dysleksją, prowadzący: prof. UP dr hab. M. Korendo.
2015 - III.Olomoucké speciálněpedagogické dny.
2015 - II Miedzynarodowa Neurobiologiczna Konfrencja Naukowa: Piękno neurobiologii - mózg wzrokowy w działaniu.
2014 -  I Międzynarodowa Neurobiologiczna Konferencja Naukowa: Neurobiologiczne podstawy wczesnej terapii zaburzeń rozwojowych.
2014 - V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna: Rozumienie - diagnoza i terapia.
2014 - Dysleksja wśród dorosłych. Wyzwania dla pracodawcy i nauczyciela, Auditorium Maximum UJ.
2014 - II.Olomoucké speciálněpedagogické dny.

Galeria zdjęć

Partnerzy: