Oferta
Zajęcia rehabilitacyjne
Rehabilitacja polega na kompleksowym i zespołowym działaniu, które ma na celu przywrócenie pełnej lub maksymalnej do osiągnięcia sprawności fizycznej.
Celem rehabilitacji dziecka jest:
1. Nabycie, doskonalenie sprawności ruchowej w ramach indywidualnych ćwiczeń koordynacyjnych, ogólnousprawniających, manualnych, relaksacyjnych, oddechowych, równoważnych, grach i zabawach ruchowych i korekcji wad postawy.
2. Wyuczenie nawyku dbałości o prawidłową postawę ciała,
3. Podnoszenie zdolności poznawczych: uwagi, spostrzegawczości, orientacji w przestrzeni, wyobraźni, umiejętności myślenia przyczynowo skutkowego, przewidywania oraz podejmowania właściwych decyzji.
4. Rozładowanie napięć psychicznych,
5.Polepszenie samopoczucia,
6. Stymulowanie uczestników w kierunku wzrostu samodzielności,
Ćwiczenia dobierane są indywidualnie do zaistniałej wady i możliwości dziecka. Zajęcia są prowadzone w formie indywidualnej lub grupowej (do 3 osób).
Celem rehabilitacji dziecka jest:
1. Nabycie, doskonalenie sprawności ruchowej w ramach indywidualnych ćwiczeń koordynacyjnych, ogólnousprawniających, manualnych, relaksacyjnych, oddechowych, równoważnych, grach i zabawach ruchowych i korekcji wad postawy.
2. Wyuczenie nawyku dbałości o prawidłową postawę ciała,
3. Podnoszenie zdolności poznawczych: uwagi, spostrzegawczości, orientacji w przestrzeni, wyobraźni, umiejętności myślenia przyczynowo skutkowego, przewidywania oraz podejmowania właściwych decyzji.
4. Rozładowanie napięć psychicznych,
5.Polepszenie samopoczucia,
6. Stymulowanie uczestników w kierunku wzrostu samodzielności,
Ćwiczenia dobierane są indywidualnie do zaistniałej wady i możliwości dziecka. Zajęcia są prowadzone w formie indywidualnej lub grupowej (do 3 osób).
FAQ- Najczęściej zadawane pytania
- Czy terapia jest długa i kosztowna?
Jest to kwestia indywidualna. Czasem wystarczy 1 - 1,5 miesiąc. Wszystko zależy od zaangażowania w wykonywanie dodatkowych ćwiczeń przeznaczonych do zrealizowania w domu.
- W jaki sposób rodzic jest w stanie zauważyć poprawę, skoro postęp sam nie widzi wady?
Dzięki badaniom diagnostycznym, które wykonuje się przed rozpoczętą terapią (podoskop diagnostyczny, skoliometr pediatryczny, pomiar długości kończyn, goniometr diagnostyczny) można powtórzyć za jakiś czas pomiary i przedstawić je rodzicom zaznaczając w którym miejscu pojawiła się poprawa.
- Jakie metody pracy stosuje terapeuta?
Przede wszystkim terapię tkanek miękkich, gdyż u dzieci z wadami postawy zazwyczaj jedne mięśnie są zbyt napięte. W późniejszym etapie przechodzimy do ćwiczeń korekcyjnych, a na końcu w celu utrzymania wypracowanych efektów terapeutycznych stosujemy kinesiotaping. Jest to przykładowy plan terapii, który na pierwszej wizycie dla każdego pacjenta jest ustalany personalnie.