Oferta
Terapia Ręki
W rozwoju mowy bardzo ważną rolę odgrywa stymulacja rąk. Pobudza ona bezpośrednio ośrodek w mózgu odpowiedzialny za dłonie, a pośrednio ośrodek ruchowy mowy. W sytuacji kiedy występują problemy w mowie u dziecka, należy i warto pracować nad czuciem i sprawnością rąk. Ponadto na dłoniach znajdują się receptory odpowiedzialne za wszystkie narządy ciała człowieka, a co za tym idzie ich sprawność ma ogromne znaczenie w funkcjonowaniu całego organizmu.
Terapia kierowana jest głównie do dzieci, u których stwierdza się:
-
trudności manualne ( wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików, nawlekanie koralików, układanie drobnych przedmiotów),
-
trudności grafomotoryczne ( kreślą niedokładne szlaczki, nie lubią wycinać, rysować, lepić, rysunki często sprawiają wrażenie niestarannych),
-
obniżony poziom graficzny pisma – litery niekształtne, kanciaste, nieprecyzyjne, różnej wielkości, wychodzące poza linie, połączenia pomiędzy literami różnej długości, o różnym nachyleniu liter, w dowolnym miejscu litery, odstępy między literami za duże lub za małe, pismo mało czytelne, tempo pisania wolne,
-
trudności z nadążaniem za tempem innych dzieci,
-
osłabione mechanizmy równoważne (trudności z jazdą na rowerze, hulajnodze, staniem na jednej nodze),
-
niezgrabność ruchową,
-
brak koordynacji ruchowej,
-
zachowanie nieprawidłowej postawy podczas pracy przy stoliku,
-
wyraźne obniżenie lub podwyższenie napięcia mięśniowego w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej (nieprawidłowe trzymanie narzędzia piszącego- ściskanie za mocno, albo trzymanie za lekko),
-
szybkość ruchów nie jest dostosowana do zadania, które należy wykonać ( są zbyt wolne, albo za szybkie).
FAQ- Najczęściej zadawane pytania
- Na czym polega terapia ręki?
Podczas pierwszej wizyty konsultacyjnej zostaje przeprowadzona ocena sprawności motorycznej pacjenta. Zgodnie z otrzymanymi wynikami dobierany jest indywidualny plan terapii. Diagnozowana jest zarówno motoryka duża jak i mała. Jeśli problem leży po stronie motoryki dużej rozpoczynamy terapię mięśni centralnych. Natomiast w przypadku zaburzeń motoryki małej wykonywany jest m. in. masaż sensomotoryczny rąk oraz nauka prawidłowego trzymania narządu pisarskiego.