mobile tr search tr
mobile tr

Nasza oferta

Centrum Edukacji i Rozwoju eMKa
Nauka czytania

Nauka czytania

NAUKA CZYTANIA INDYWIDUALNA LUB GRUPOWA

W naszym Centrum prowadzimy zarówno indywidualną jak i grupową naukę czytania. 

W ramach każdych zajęć rozwijamy:
☑️ pamięć i koncentrację,
☑️ słuch fonematyczny,
☑️ znajomość i różnicowanie liter,
☑️ czytanie sylab, prostych wyrazów i zdań,
☑️ twórcze, samodzielne myślenie,
☑️ pewność siebie i poczucie kompetencji.

Zajęcia grupowe prowadzone są w formie zabawowej, poszerzonej o zajęcia: 

  • muzyczne,
  • ruchowe,
  • plastyczne,
  • gry planszowe.
Zarówno w formie grupowej jak i indywidualnej stawiamy na metodę sylabową, która według nas jest najszybszą, najłatwiej przyswajalną i najefektywniejszą metodą nauki czytania dla dzieci w każdym wieku. 

FAQ- Najczęściej zadawane pytania
  • W jakim wieku nauka czytania ma sens i kiedy warto w nią inwestować ??

Jak najwcześniej, o ile nauka czytania kojarzy się dziecku ze świetną zabawą, a nie z przykrym obowiązkiem.

  • Czyli, kiedy najlepiej?

Czasem dwulatki świetnie sobie radzą, czasem trzylatki, a czasem trzeba odpuścić i zwyczajnie poczekać. Dobry nauczyciel/ terapeuta tak poprowadzi zajęcia, że każde dziecko zawsze osiągnie mniejszy lub większy sukces, Natomiast nie w każdym przypadku uda się sprostać oczekiwaniom rodziców, którzy za takie zajęcia płacą i chcieliby jak najszybciej zobaczyć, że ich dziecko czyta, a nie w każdym przypadku wygląda to tak samo.

  • Czy przyjmujemy wszystkie dzieci na zajęcia z nauki czytania?

Najczęściej są to dzieci w wieku 3 – 6 lat, a więc takie, które jeszcze nie zaczęły edukacji wczesnoszkolnej i z takimi dziećmi pracuje się najłatwiej. Przychodzą równieżdzieci z klasy I, II, zdarzyło się że nawet z III, które mają bardzo duży problem z opanowaniem czytania. Oczywiście staramy się również i takim dzieciom pomagać i tu nieskromnie powiem, że z sukcesami, jednak jest to zdecydowanie trudniejsze, ponieważ dzieci te są bardzo zrażone do niepowodzeń w czytaniu i niechętnie podejmują pierwsze próby.

  • Po co w zasadzie wprowadzać naukę czytania tak wcześnie, przecież dziecko, które idzie do pierwszej klasy nie ma obowiązku, że musi umieć czytać?

To prawda, ale o ile prościej wejść do pierwszej klasy z taką umiejętnością ? O tym najlepiej wiedzą Rodzice, których dzieci taką umiejętność posiadły. Poza tym nie wszystkie dzieci w sposób łatwy opanowują tę umiejętność, w sytuacji gdy nie są porównywane z grupą, kiedy nie ma presji czasowej, a dodatkowo sama nauka nie wygląda jak nauka, a jak zabawa, to wszystko idzie dużo łatwiej i dużo szybciej się osiąga.

  • Zajęcia indywidualne, czy grupowe ?

To zależy od grupy dzieci. Na zaęciach ndywidualnych, jesteśmy w stanie zaangażować dziecko na 100 %, ponieważ tylko jemu poświęcam czas. Są jednak dzieci, które znakomicie pracują w grupach, lubią rywalizację, gry zaspołowe i dla takich dzieci lepiej sprawdzi się forma zajęć grupowych, co jest również korzystniejsze finansowo dla Rodzica.

  • Czy na zajęcia z nauki czytania mogą również uczęszczać dzieci z jakimiś deficytami?

Oczywiście, bardzo często właśnie takie dzieci przychodzą na naukę czytania i właśnie ta umiejętność daje im najwięcej frajdy i radości. Nierzadko Rodzic informuje nas, jak ogromnym sukcesem dla niego i dziecka było, kiedy np.. siedząc w poczekalni dziecko pokazywało i czytało samogłoski, sylaby lub całe wyrazy. Ta umiejętność pokazuje ze wreszcie można odnieść sukces, wszyscy w rodzinie się zachwycają i gratulują. A przecież wiemy, że sukces to kolejna motywacja do działania.

  • Gdzie zapisać dziecko na naukę czytania?

Warto zorientować się kto prowadzi zajęcia, jakie ma doświadczenie? Jaką metodą oraz przede wszystkim, czy zajęcia te przynoszą efekt końcowy, czyli czytanie zwykłych tekstów ze zrozumieniem? Jeżeli zajęcia kończą się np. na etapie sylab i brak dalszych postępów, to jest to nieefektywne. Najważniejsze jest doprowadzenie dziecka do etapu końcowego, czyli takiego, w którym dziecko LUBI czytać oraz zawsze WIE o czym czyta.

Partnerzy: